Napisz do nas: forum@kolejowe-sprawy.pl Blog kolejowe-sprawy



FAQFAQ  Gierka Pociągi  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Minister Bieńkowska
Autor Wiadomość
Kryniczanin 
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 9475
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 2013-12-02, 07:34   Minister Bieńkowska

I już maska opada. Nowe ministerstwo pokazuje że liczą się TYLKO I WYŁĄCZNIE drogi.

http://biznes.onet.pl/kie...7,1,prasa-detal
_________________
www.kolejowe-sprawy.pl





 
 
xzielak 
Moderator



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 704
Wysłany: 2013-12-02, 15:51   

Nie jest źle, kolej otrzyma większą kwotę, na tyle ile Rostowski zadłużył PKP PLK czyli ok. 2.6mld PLN. A to dobre posunięcie i UE trzyma na pulsie Bieńkowską w sprawie 60/40.
_________________

 
 
Kryniczanin 
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 9475
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 2013-12-11, 15:44   

Maska w dalszym ciągu opada.

MIR przerzuca pół miliarda złotych z kolei na transport miejski

Minister Infrastruktury i Rozwoju Elżbieta Bieńkowska zatwierdziła w piątek zmiany w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko. Najważniejsze z nich to przesunięcie aż 120 mln euro z kolei na transport miejski, oraz zwiększenie możliwości dofinansowania projektów powyżej dotychczasowej granicy 85 procent.

Źródło i więcej:Rynek Kolejowy
_________________
www.kolejowe-sprawy.pl





 
 
xzielak 
Moderator



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 704
Wysłany: 2013-12-11, 15:47   

Nadal uważam, że dobrze robi.

Mam nadzieje, że zrobi prześwietlenie biurwy PKP PLK.
_________________

 
 
darek 
Forumowicz



Wiek: 40
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 2583
Skąd: ...linia 181...
Wysłany: 2013-12-11, 22:20   

Transport miejski jest ta samo potrzebny jak kolej, bo stanowi jeden ze składników transportu publicznego. Przecież pociągi nie dojeżdżają do każdej części miasta i po to jest komunikacja miejska żeby pasażera dowieźć na dworzec. Poza tym jeśli kolej by i tak nie zdążyła wykorzystać tych pieniędzy to niech lepiej pójdą one na autobusy czy tramwaje niż wrócą do unijnej kasy.
_________________
http://skww.kolej.org.pl/forum/index.php
 
 
xzielak 
Moderator



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 704
Wysłany: 2013-12-12, 00:12   

Dlatego uważam, że maska nie opada. Bieńkowska myśli moim zdaniem.
_________________

 
 
Kryniczanin 
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 9475
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 2013-12-12, 06:28   

darek, W Gliwicach pokazano już co się tylko liczy. Lobby samochodowe i autobusiki.
_________________
www.kolejowe-sprawy.pl





 
 
darek 
Forumowicz



Wiek: 40
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 2583
Skąd: ...linia 181...
Wysłany: 2013-12-12, 20:20   

Co ma pani minister do decyzji prezydenta Gliwic o likwidacji tramwajów? Co ma rząd do samorządu? Przecież to nie ministerstwo kazało zlikwidować tramwaje.
_________________
http://skww.kolej.org.pl/forum/index.php
 
 
Kryniczanin 
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 9475
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 2013-12-12, 20:26   

darek, To że przesuwając pieniądze na "transport miejski" nie zrobiono jednego prostego ruchu a no zakazu wydania tych pieniędzy na projekty inne niż szynowe. Wtedy by pieniędze poszły na kolej choć miejską. A tak już pewnie producenci autobusików, sprzedawcy paliwa i rząd skacze z radości. Sprzedamy autobusy, sprzedamy paliwo i zarobimy krocie na akcyzie.

Istne Perpetuum Mobile. Oczywiście kosztem szeroko rozumianego transportu szynowego (kolejowego i miejskiego).
_________________
www.kolejowe-sprawy.pl





 
 
darek 
Forumowicz



Wiek: 40
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 2583
Skąd: ...linia 181...
Wysłany: 2013-12-12, 20:31   

Sugerujesz, że ministerstwo kazało Gliwicom zlikwidować tramwaje? Przecież to tylko i wyłącznie wina władz miasta! Dlaczego np. w Częstochowie w tym samym czasie zbudowano nową linię tramwajową i zakupiono kilka nowych tramwajów? Dlatego, że władze miasta tego chciały, a nie dlatego, że minister czy ktoś inny z Warszawy im kazał to zrobić. Środki na komunikację miejską były i będą ale to od władz samorządowych zależy czy chcą po nie sięgnąć czy nie.
_________________
http://skww.kolej.org.pl/forum/index.php
 
 
Kryniczanin 
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 9475
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 2013-12-12, 20:40   

darek napisał/a:
Sugerujesz, że ministerstwo kazało Gliwicom zlikwidować tramwaje?


A ja zadam inne pytanie słyszałeś jakieś protesty ministerstwa, które już wtedy na pewno wiedziało o polityce UE dążącej do zmniejszenia emisji spalin, gazów cieplarnianych, rozwoju transportu szynowego w miastach zamiast drogowego.

Ja nie słyszałem a to była oczywista oczywistość cytując klasyka. Przypominam też że pakiet klimatyczny został podpisany w 2007.

Więc jak ocenisz działania ministerstwa w 2009? Brak protestów czy choćby walnięcia pięścią w stół - zlikwidujecie tramwaje zapomnijcie o jakichkolwiek projektach na 20 lat. Polityka kija i marchewki.
_________________
www.kolejowe-sprawy.pl





 
 
Kryniczanin 
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 9475
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 2014-01-29, 08:09   

Ludzie minister Bieńkowskiej opanowali PKP

Jakie kryteria trzeba obecnie spełniać, aby zrobić karierę w spółkach kolejowych, a nawet zostać ministrem ds. kolei? Skończyć studia podyplomowe w Wyższej Szkole Administracji Publicznej, najlepiej w tym samym roku co minister Elżbieta Bieńkowska, pracować wcześniej w spółce PL.2012 albo wywodzić się z sektora bankowego - pisze "Gazeta Polska Codziennie".

Wszystkie te trzy kryteria spełnił Zbigniew Klepacki, nowy wiceminister ds. kolei powołany przez Elżbietę Bieńkowską. Przed objęciem stanowiska pełnił funkcję wicedyrektora Centrum Poręczeń i Gwarancji Banku Gospodarstwa Krajowego. Zasiadał również w radzie nadzorczej spółki PL.2012 jako przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Nigdy nie zajmował się koleją.

Kolejnymi osobami na wysokich stanowiskach o podobnych kwalifikacjach są nowi członkowie zarządu spółek kolejowych. Przykłady można mnożyć. W PKP PLK pierwszy raz w historii powołano dwóch członków zarządu ds. inwestycji. Obaj byli związani albo ze spółką PL.2012, albo z Wyższą Szkołą Administracji Publicznej. Obaj są z rocznika minister Bieńkowskiej. Żaden wcześniej nie zajmował się koleją. Jeden z nich, Wojciech Folejewski, był dyrektorem ds. operacyjnych spółki PL.2012. Drugi, Aleksander Wołowiec, jest bankowcem.

Bieńkowska najwyraźniej kontynuuje politykę Sławomira Nowaka. W ciągu ostatnich dwóch lat w spółkach kolejowych zatrudniano ludzi z sektora bankowego albo pracujących w PL.2012. Wszyscy dostali dyrektorskie stanowiska. Wiele z nich utworzono specjalnie dla nich. Jednocześnie, by zrobić miejsce „bankomatom”, pod byle pretekstem masowo zwalnia się doświadczonych kolejarzy z doświadczeniem. W ostatnim czasie wyrzucono np. dyrektorów projektów kolejowych, którzy nadzorowali od początku inwestycje za setki milionów euro finansowane ze środków unijnych. Chociaż projekty są w trakcie realizacji, zastąpiono ich niemal z dnia na dzień osobami bez właściwego doświadczenia i kwalifikacji.

Więcej w "Gazecie Polskiej Codziennie".

Źródło:Niezależna.pl
_________________
www.kolejowe-sprawy.pl





 
 
darek 
Forumowicz



Wiek: 40
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 2583
Skąd: ...linia 181...
Wysłany: 2014-01-29, 20:25   

Skąd my to znamy- każda ekipa niezależnie od barw partyjnych robi to samo. Czym się tu podniecać. Tak było, jest i będzie niestety niezależnie od tego kto wygrywa wybory.
_________________
http://skww.kolej.org.pl/forum/index.php
 
 
Kryniczanin 
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 9475
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 2014-02-13, 13:12   

Ma ktoś jeszcze jakieś nadzieje że kolej w Polsce powstanie z kolan?

Bieńkowska będzie walczyć o zabranie pieniędzy kolei

– Na koniec 2020 roku chcemy mieć sieć dróg ekspresowych, które połączą wszystkie miasta wojewódzkie ze sobą i Warszawę z tymi miastami. Potrzebujmy, by ten balans był przechylony na stronę dróg, nie kolei – powiedziała w ubiegłym tygodniu w Kielcach wicepremier, minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska.

Polska Agencja Prasowa informuje o spotkaniu z marszałkami województw, na którym wicepremier podzieliła się nieoficjalnymi uwagami KE dotyczącymi planów na rozpoczynającą się właśnie perspektywę unijną. – To są uwagi, które przewidywaliśmy. Nie są szczególnie dla nas groźne – powiedziała marszałkom Bieńkowska.

Wicepremier mówi, że negocjacje mogą się zakończyć z końcem lipca, bo komisja ma „uwagi, a nie zastrzeżenia” do polskich wniosków. Mimo informacji o osiągnięciu kompromisu przewidującego równy podział środków na drogi i kolej (Komisja Europejska chciała, by Polska wydała 60 proc. pieniędzy na kolej, polski rząd chciał odwrotnej proporcji), wicepremier nie rezygnuje z wniosków o przeniesienie większości środków na drogi. I zapewnia, że rząd ma argumenty za takim podziałem.

– Na koniec 2020 roku chcemy mieć sieć dróg ekspresowych, które połączą wszystkie miasta wojewódzkie ze sobą i Warszawę z tymi miastami. Potrzebujmy, by ten balans był przechylony na stronę dróg, nie kolei– cytuje Bieńkowską Polska Agencja Prasowa.


Źródło i komentarze:Rynek Kolejowy
_________________
www.kolejowe-sprawy.pl





 
 
norbert 
Forumowicz



Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 374
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2014-02-13, 15:29   

Cytat:
Potrzebujmy, by ten balans był przechylony na stronę dróg, nie kolei– cytuje Bieńkowską Polska Agencja Prasowa.

Zastanówmy się nad tymi słowami. Nie patrzmy na transport samochodowy przez pryzmat obecnej sytuacji tylko przez tego co mogłoby być w przyszłości.
W USA główną rolę odgrywa transport samochodowy, natomiast kolej jest marginalizowana. I jakie to niesie skutki? Żadne. Czy USA jest z tego powodu gorzej rozwiniętym krajem, żyje się tam gorzej? Raczej nie.
A więc jeżeli drogi jak i cała infrastruktura transportu samochodowego byłaby dostosowana do tego, że powiedzmy 90% całego transportu stanowi transport samochodowy to nie pozostaje nic innego jak przyklasnąć takiemu rozwiązaniu. Komfort i wygoda życia przeciętnego Polaka znacząco uległaby poprawie.
_________________
Nie mam już LPG, ale do PKP wracać nie zamierzam. Przekręcam kluczyk, wciskam gaz i w FSO jadę przez świat. ;-)
 
 
xzielak 
Moderator



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 704
Wysłany: 2014-02-13, 16:12   

norbert, piszesz jak najbardziej poważnie?

Cytat:
Komfort i wygoda życia przeciętnego Polaka znacząco uległaby poprawie.


Przepraszam, Polacy nie chcą się rozmnażać, bo jak mówią - nie ma pieniędzy, własnego mieszkania, tylko wynajem ale będą drogi. Dzięki drogom, komfort życia w górę :) USA to nie Polska, Polska to jeden stan USA.


P.S. Czas otworzyć Zakład Pogrzebowy i porozstawiać gdzie się da.
_________________

 
 
norbert 
Forumowicz



Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 374
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2014-02-13, 16:32   

Piszę ze swojej perspektywy. Do centrum Łodzi jestem w stanie dojechać samochodem w ciągu pół godziny, natomiast gdy decyduję się na jazdę pociągiem to cała podróż zajmuje co najmniej godzinę i 15 minut.
Mówiąc o komforcie życia miałem na myśli to że np. kończąc pracę w Łodzi o powiedzmy 17 w domu mógłbym być o 17.30, a nie na np o 19. To samo tyczy się dojazdu. Każdego dnia byłbym w stanie zaoszczędzić 3 godziny. Ten czas mógłbym poświęcić swojej rodzinie lub na dowolnie wybrane przez siebie zajęcie, a nie na siedzenie na dworcu w oczekiwaniu na pociąg czy lub codzienny spacer na stacje.
_________________
Nie mam już LPG, ale do PKP wracać nie zamierzam. Przekręcam kluczyk, wciskam gaz i w FSO jadę przez świat. ;-)
 
 
Kryniczanin 
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 9475
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 2014-02-13, 16:43   

xzielak napisał/a:
Przepraszam, Polacy nie chcą się rozmnażać,


Chcą chcą. Poza zieloną wyspą. Koleżanki ze szkoły mają już po czwórkę dzieci. To nic nadzwyczajnego. Tylko że tam jest cywilizacja a nie busz.
_________________
www.kolejowe-sprawy.pl





 
 
darek 
Forumowicz



Wiek: 40
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 2583
Skąd: ...linia 181...
Wysłany: 2014-02-13, 21:44   

Zgadzam się z @norbertem. Mimo miłości do kolei trzeba patrzeć obiektywnie i pomyśleć, że 90% naszego społeczeństwa woli (niestety) jazdę samochodem i dlatego większość obywateli jest za tym, żeby były wygodne i dobre drogi. To, że ja czy wielu z nas na forum ma inne zdanie to nie znaczy, że tak myśli większość społeczeństwa. Nie oceniam czy to dobre czy złe myślenie, po prostu stwierdzam fakt. Popytajcie rodziny i znajomych na co woleliby przeznaczyć pieniądze z unii- na drogi czy na koleje?
_________________
http://skww.kolej.org.pl/forum/index.php
 
 
xzielak 
Moderator



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 704
Wysłany: 2014-02-13, 22:15   

I też należy im zadać pytanie po odpowiedzi, że wolą DROGI. To oczywiste że tak odpowiedzą ludzie którzy jeżdżą samochodami WROZAMET (na LPG), poczekajmy na akcyzę (na CNG już dali), LPG kosztuje tyle ile paliwo bez akcyzy. Zobaczymy co wtedy? Kasa poszła na drogi, a kolej dalej WRAK. No Panie, o to właśnie chodzi? Żeby nie być przygotowanym na alternatywę? Idziemy jak na razie w dobrym kierunku rozwojowym.

Ja zdecydowanie wole podróżować koleją pow. 300 km drogi :-)

Nie zapominajmy, że koleją wożą paliwa :-) a w Nowej Soli dużo nie brakowało do zamknięcia Odrzanki, a tu jest baza Orlenu. W Krośnie Odrzańskim jest baza Orlenu z paliwem LPG (rozlewnia). Po prostu miejmy gdzieś tory :-) Potem konia kupimy i z dala od kolei dalej podróżujemy przynajmniej zgodnie z naturą.
_________________

 
 
Kryniczanin 
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 9475
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 2014-02-14, 06:55   

darek napisał/a:
To, że ja czy wielu z nas na forum ma inne zdanie to nie znaczy, że tak myśli większość społeczeństwa.


Większość społeczeństwa słusznie uważa że podatki są drastycznie za wysokie a rząd że za niskie. To też różnica zdań jest. I czy rząd idzie w parze z ludźmi? A no nie każdy co innego.

Ludzie wolą drogi z jednego powodu - politycy zgnoili im kolej do samego końca już bardziej zgnoić się chyba nie da. Do tego usłużne media typu gazetka motoryzacyjna z czerskiej. Pamiętam rok 2005 czy 2006 ówczesny rząd przeznacza 20% opłaty paliwowej (dlaczego nie 40% jak w cywilizowanych krajach?) na kolej. Jakie oburzenie, jaka pogarda jak tak można...dla choć w części zadbanie o kolej.

Link do projektu


Link do dokumentu z 2007 na ten temat z 2006 nie znalazłem

A zgadnijcie na co rząd w 2010 przeznaczył kasę z opłaty paliwowej? Na...wykup akcji PLK z PKP do Skarbu Państwa. I tak oto genialnymi zabiegami kasa poszła a infra jej nie ujrzała.

Przypominam też że właścicielem 64,02% akcji PLK jest Ministerstwo a nie PKP.
_________________
www.kolejowe-sprawy.pl





 
 
GrzechuUK4 
Forumowicz



Wiek: 23
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 328
Skąd: City of Lodz
Wysłany: 2014-02-14, 07:23   

Ale niezaprzeczalnym faktem jest, że do roku 2020, wszystkie miasta wojewódzkie powinny być połączone między sobą (oraz z Warszawą) siecią dróg expresowych i autostrad, a na to potrzebne są ogromne środki. A kiedy kolej wymyśliła "tanie" rewitalizacje, może w MIR zapaliła się lampeczka, że jednak nie potrzeba tak dużych środków na chwilową poprawę sieci kolejowej (kiedy trzeba było w przypadku modernizacji) między największymi miastami.

Ja się nawet Bieńkowskiej nie dziwę, mimo zapewnień, że kolej wykorzysta swoje środki, już zaczynają wypływać kwiatki (dotacja na Kraków - Katowice)... Lepiej dać więcej na dróg (które są bardziej populistyczne, przez co łatwiej o głos - wiadomo, na drogach zdobywa się władze) i mieć problem z głowy.

Według mnie plan priorytet powinien wyglądać tak:

- do 2020 roku, pełne inwestowanie w realizacje sieci szybkich dróg. Dla kolei rewitalizacje na głównych ciągach między głównymi miastami, oraz najważniejszymi liniami towarowymi. (przypadku linii lokalnych i regionalnych - według predyspozycji marszałków), w tym kilka inwestycji w budowę nowych linii kolejowych, które są w wysoko zaawansowanej papirologi, jak tunel średnicowy pod Łodzi, wylot z Warszawy w ciągu Y, czy linia do Pyrzowic (zamiast durnot typu Modlin, Jaktorów, Piekło)

- po 2020 roku, lekkie uzupełnienie sieci drogowej (znając, życia nie wszystkie drogi expresowe powstaną, jak S11 z Katowic do Poznania, czy S12 z Lublina przez Radom do Piotrkowa/Łodzi, która połączy się z drogami do BiT, Trójmiasta, Wrocławia, Poznania, Berlina, Szczecina), a dla kolei budowa nowej sieci kolejowej Y Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznań, z łącznikami Łódź - CMK, (+ kilka linii uzupełniający), która w połączeniu z rewitalizacyjnymi ciągami konwencjonalnymi, stworzy szybką efektywną sieć kolejową między największymi miastami w w PL, które byłyby efektywne w konkurencji z siecią autostrad, nawet w przypadku wysokiej cenny biletu.
 
 
Kryniczanin 
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 9475
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 2014-02-14, 07:43   

GrzechuUK4 napisał/a:
Lepiej dać więcej na dróg (które są bardziej populistyczne, przez co łatwiej o głos - wiadomo, na drogach zdobywa się władze) i mieć problem z głowy.


Ciemny lud kupi wcześniej 2 metrową drogę z mijankami w bagnie z czasem jazdy 40min niż przystanek dla szynobusa i czas jazdy 20min.

fakt.
GrzechuUK4 napisał/a:
A kiedy kolej wymyśliła "tanie" rewitalizacje, może w MIR zapaliła się lampeczka, że jednak nie potrzeba tak dużych środków na chwilową poprawę sieci kolejowej (kiedy trzeba było w przypadku modernizacji) między największymi miastami.


To było wymyślenie chwili.

No cóż nie kocham UE. Jednak mam nadzieję że ministrze zostanie pokazane jej miejsce w szeregu. Jedyny plus UE.
_________________
www.kolejowe-sprawy.pl





 
 
darek 
Forumowicz



Wiek: 40
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 2583
Skąd: ...linia 181...
Wysłany: 2014-02-14, 18:01   

@Kryniczanin może i nie kochasz UE ale codziennie korzystasz z jej dobrodziejstw i wtedy pewnie wcale Ci to nie przeszkadza ;-)
_________________
http://skww.kolej.org.pl/forum/index.php
 
 
Kryniczanin 
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 9475
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 2014-02-14, 18:22   

darek, Jakich? Wymień choć jedno
_________________
www.kolejowe-sprawy.pl





 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15