Dolnośląskie - Zgorzelec: będzie elektryfikacja

Morpheo - 2012-07-21, 18:35
Temat postu: Zgorzelec: będzie elektryfikacja
Nie wiadomo kiedy, ale będzie 8-)

Str 7 opisu technicznego z SIWZ przetargu na remont mostu granicznego za stacją Zgorzelec:
Cytat:
Modernizację obiektu podzielono na 2 fazy. W fazie pierwszej, której dotyczy niniejsza dokumentacja, przewiduje się wykonanie koryta balastowego, oczyszczenie i zabezpieczenie ustroju nośnego, uzyskanie skrajani kolejowej oraz skrajni maszyn torowych. W fazie tej zostaną zrealizowane balustrady bez chodnika służbowego. Wykonanie tych robót zatrzyma postępującą destrukcję obiektu, umożliwi jego dalszą eksploatację i podniesie parametry użytkowe. Faza pierwsza jest fazą tymczasową, gdyż w drugie fazie przewiduje się elektryfikację obiektu wraz z wykonaniem chodników służbowych.

Kryniczanin - 2012-07-21, 18:40

Widzę odrobinkę jasności i normalności!
Morpheo - 2012-11-03, 13:36

Temat druta nad Zgorzelcem przyspiesza. Padają nawet wstępne terminy!

Wiceminister Transportu Andrzej Massel przebywał z całodniową wizytą na Dolnym Śląsku. Przed południem gościł w Jeleniej Górze, natomiast po południu spotkał się z samorządowcami ziemi zgorzeleckiej w Węglińcu.


Najważniejszą kwestią poruszoną na spotkaniu była elektryfikacja linii Węgliniec – Zgorzelec. Wiceminister zapowiedział, że w programie infrastrukturalnym w nowej perspektywie budżetowej UE 2014-2020 zostaną zabezpieczone środki na przeprowadzenie elektryfikacji. W ocenie ministra Massela elektryfikacja jest już możliwa w 2015/2016 roku. Pozwoli to na bezpośrednie skomunikowane Zgorzelca z Wrocławiem, korzystając z elektrycznego zespołu trakcyjnego bez konieczności przesiadki w Węglińcu, a w przyszłości przedłużenie połączenia do Warszawy. Na spotkaniu omówiono także kwestie modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Warszawy przez łącznicę Koniecpolską. Wiceminister potwierdził, że na przełomie 2014/2015 zostanie uruchomione bezpośrednie połączenie kolejowe z czasem przejazdu 3,5 godziny.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

flanker - 2012-11-03, 17:51

Boże wreszcie!!! Jedna z największych patologii na kolei w końcu zostanie rozwiązana (miejmy nadzieję). Nie mogłem pojąć jak można było pociągnąć drut tylko do takiej wiochy jak Węgliniec, a nie do samego Zgorzelca. Przecież tam nie ma jakichś odległości jak na Syberii między tymi miastami, by było to wielką przeszkodą. Drut od Węglińca do samej granicy to wręcz konieczność i powinni to wreszcie zrobić. Wtedy będą mogły EZTy i dalekobieżne lecieć do samego Zgorzelca :)
obiezykraj - 2012-11-03, 19:45

o elektyrfikacji mówiono od dawna...
poczekajmy na czyny

Morpheo - 2012-11-03, 19:59

Bądź co bądź, ustalenia ze spotkania w Węglińcu przynoszą znacznie więcej konkretów - jak tu ze Zgorzelcem i elektryfikacją - niż ogólniki na konferencyjnych zadymach posłanek PiS i pana z Przesieki, co to życzy na pokładzie szynobusów drużynom konduktorskim KD rychłego zwolnienia i głosi podróżnym kazania o tym, jaka to boska kolej jest w Niemczech.

Jest podane źródło finansowania. Są terminy. Jest sensowny cel. Jest tabor - 5 nowych EZT od czerwca tego roku. Bądźmy dobrej myśli.

Kryniczanin - 2012-11-04, 07:19

Morpheo napisał/a:
Bądź co bądź, ustalenia ze spotkania w Węglińcu przynoszą znacznie więcej konkretów - jak tu ze Zgorzelcem i elektryfikacją - niż ogólniki na konferencyjnych zadymach posłanek PiS i pana z Przesieki, co to życzy na pokładzie szynobusów drużynom konduktorskim KD rychłego zwolnienia i głosi podróżnym kazania o tym, jaka to boska kolej jest w Niemczech.


Dziwi Cię to? Od lat słyszałem o tym że mikolski beton żyje w symbiozie z betonem kolejowym. I to się potwierdza tylko taka symbioza z mikolskim betonem z Legnicy, Bolesławca, Zgorzelca i Gorlitz mogła zrodzić radość z takiej inwestycji po której tylko płakac się chciało...

flanker - 2012-11-04, 11:31

Morpheo napisał/a:
Bądź co bądź, ustalenia ze spotkania w Węglińcu przynoszą znacznie więcej konkretów - jak tu ze Zgorzelcem i elektryfikacją - niż ogólniki na konferencyjnych zadymach posłanek PiS i pana z Przesieki, co to życzy na pokładzie szynobusów drużynom konduktorskim KD rychłego zwolnienia i głosi podróżnym kazania o tym, jaka to boska kolej jest w Niemczech.


... albo liczy frekwencję na dworcu w JG ludzi wysiadających/wsiadających do Galicji 8-)

Widzę, że sceptyków Grzesia nie brakuje :mrgreen: Swego czasu napisałem dosadnie co sądzę o KODLK i ich działaniu na infokolej, za co chciano mnie wieszać, życzyli mi śmierci, obrzucili błotem, grożono mi na PW itd. :-D

Swoją drogą kiedy Grzesio robił taką zadymę u was w KD w pociągach? Nic o tym wcześniej nie słyszałem, a zaintrygowało mnie to. Z chęcią bym się pośmiał, bo przecież to jest komedia i do tego trzeba podchodzić z dystansem i śmiechem :-D

Morpheo - 2012-11-04, 12:48

Jeszcze kilka lat temu elektryfikacja Zgorzelca to najgorsze co możnaby zaproponować głośno w obecności ortodoksyjnych "prawdziwych MK" - gdzież to, ezety zamiast stonki z dwoma wagonami, bluźnierstwo, świętokradztwo ;-) Jeśli wierzyć donosom w Internecie, swój interes w kursowaniu składów wagonowych pod granicę miał też Węgliniec. Tyle że historia i ekonomia pokazały zwolennikom takiego rozwiązania środkowy palec. Do Zgorzelca zaczęły jeździć szynobusy, a teraz, przy zakupie dla Dolnego Śląska pierwszych EZT nowej generacji ktoś zdał się dostrzec, że Węgliniec, mimo że węzeł, leży w lesie i lepiej, żeby chociaż w najbardziej naturalnej relacji Zgorzelec-Wrocław jeździło się bezpośrednio. Zresztą, frekwencja w dwóch parach KD Zgorzelec-Wrocław i od czasu do czasu w IR do/z Drezna dobitnie pokazuje zapotrzebowanie na te połączenia.

Powtarzam. Bądźmy dobrej myśli, a może nawet ortodoksi pogodzą się z drutem. Usłyszymy że elektryfikacja końcówki E-30 to zasługa Komitetu. O ile wcześniej rzesza rozgoryczonych nie założy np. Komitetu Obrony Przed Komitetem Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KOP'KODLK) :-P

Kryniczanin - 2012-11-04, 13:14

Morpheo, Przeciętnie inteligentna osoba która 12 lat temu poznała założenia restrukturyzacji PKP wiedziała że czas składów wagonowych na osobówkach się kończył. Składy te choćby przez sam dostęp są znacznie droższe dla przewoźnika a co dopiero wynajęcie obcej maszyny...

Domyślam się też że brać mikolsko kolejarska nie elektryfikując Zgorzelca myślała o tym że dalej będą jechać sobie po pracy składami wagonowymi od Wrocławia ido swoich miejscowości docelowych i że na wieki wieków będą składy wagonowe zwłaszcza takie jak np. w 2006 na osobówkach do Gorlitz jechały wagony tylko po modernie z jedynką AB (przebudowa 2003 lub 4). A tu klops kible do Węglińca i przesiadki i szynobusy ba w których nawet za bilety trzeba płacić.

Co ciekawe jest jeszcze jeden obecnie region na Dolnym Śląsku który wbrew ekonomii domaga się składów wagonowych...

Virek - 2012-11-04, 13:27

Morpheo napisał/a:
Jeszcze kilka lat temu elektryfikacja Zgorzelca to najgorsze co możnaby zaproponować głośno w obecności ortodoksyjnych "prawdziwych MK" - gdzież to, ezety zamiast stonki z dwoma wagonami, bluźnierstwo, świętokradztwo ;-) Jeśli wierzyć donosom w Internecie, swój interes w kursowaniu składów wagonowych pod granicę miał też Węgliniec. Tyle że historia i ekonomia pokazały zwolennikom takiego rozwiązania środkowy palec. Do Zgorzelca zaczęły jeździć szynobusy, a teraz, przy zakupie dla Dolnego Śląska pierwszych EZT nowej generacji ktoś zdał się dostrzec, że Węgliniec, mimo że węzeł, leży w lesie i lepiej, żeby chociaż w najbardziej naturalnej relacji Zgorzelec-Wrocław jeździło się bezpośrednio. Zresztą, frekwencja w dwóch parach KD Zgorzelec-Wrocław i od czasu do czasu w IR do/z Drezna dobitnie pokazuje zapotrzebowanie na te połączenia.


Raczej twoi koledzy z Machinery's Depot Węgliniec, zrzeszeni w Kontrze i Solidarności najgłośniej protestowali, bo im robota by z rąk uciekła. A i tak Machinery's Depot Węgliniec zamknięto :-)

Morpheo napisał/a:
Powtarzam. Bądźmy dobrej myśli, a może nawet ortodoksi pogodzą się z drutem. Usłyszymy że elektryfikacja końcówki E-30 to zasługa Komitetu. O ile wcześniej rzesza rozgoryczonych nie założy np. Komitetu Obrony Przed Komitetem Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KOP'KODLK) :-P


No już nie psioczmy tak na tego Grześka. Swoje zasługi ma ale i swoje wady. Jak każdy z nas :-)

Kamil - 2012-11-05, 19:56

Co mnie ciekawi, z informacji na temat renowacji mostu nad Nysą Łużycką wynika, iż również odcinek nad mostem jest przeznaczony do elektryfikacji. Stąd, czy elektryfikacja ma sięgać aż na niemiecką stronę?

Z tego, co wiem, to przystanek Zgorzelec Miasto nie nadaje się za bardzo do kończenia biegu pociągów. Czy stacja Zgorzelec (Ujazd) nadaje się na kończenie biegu pociągów? Wszak, nie licząc torów lubańskich (południowych) mamy na stacji Zgorzelec (Ujazd) tylko dwa tory.

Kiedyś, kilka lat temu, tak około 2008, podczas remontu stacji Zgorzelec (Ujazd), pociągi kończyły bieg planowo w Zgorzelcu Mieście, natomiast de facto w Jerzmankach.

Tak więc, czy planowana elektryfikacja też ma objąć południowe tory stacji Zgorzelec, łącznicę Zgorzelec (Ujazd) - Jerzmanki i Zgorzelec Miasto - Jerzmanki?? A mając elektryfikację już w Jerzmankach, to ile jeszcze brakowałoby kilometrów do zelektryfikowania, aby połączyć się z siecią trakcyjną, kończącą się od lat osiemdziesiątych na zachodnim wyjeździe z Lubania?

Czy plany elektryfikacji po polskiej stronie są jakoś powiązane z planami elektryfkacji po niemieckiej stronie? Jaki odcinek po niemieckiej stronie byłby elekryfikowany:

Görlitz - Dresden Klotzsche - Dresden Neustadt, czy może
Görlitz - Kodersdorf - Niesky - Hoyersweda Neustadt?

Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić widoku polski EN57 na dworcu w Görlitz.

Morpheo - 2012-11-05, 20:53

Kamil napisał/a:

Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić widoku polski EN57 na dworcu w Görlitz.


Nie bluźnij z tym EN57 8-)

Wyobrażaj sobie 31WE tamże.

Virek - 2012-11-05, 21:30

SPOTy są całkiem ok ;-)
kacperpiensk - 2013-07-02, 22:11

flanker napisał/a:
Boże wreszcie!!! Jedna z największych patologii na kolei w końcu zostanie rozwiązana (miejmy nadzieję). Nie mogłem pojąć jak można było pociągnąć drut tylko do takiej wiochy jak Węgliniec, a nie do samego Zgorzelca. Przecież tam nie ma jakichś odległości jak na Syberii między tymi miastami, by było to wielką przeszkodą. Drut od Węglińca do samej granicy to wręcz konieczność i powinni to wreszcie zrobić. Wtedy będą mogły EZTy i dalekobieżne lecieć do samego Zgorzelca :)



Ale z Węglińca do granicy pod Bielawą pociągnęli jak remontowali E30 a jeździ tam chyba tylko Wawel i same towarowe, co jest najbardziej denerwujące ...

xzielak - 2013-07-02, 22:35

Czy rzeczywiście to takie miliardy pochłonie że zaczną "niby" robić od RJ15/16? Dzięki związkom zawodowym nie zrealizowali druta przy modernizacji E-30.

Do elektryfikacji mianuje ponadto - Ostbahn, Podsudecką i linie 14 na odcinku Głogów - Krotoszyn.

Morpheo - 2013-07-02, 22:43

Póki co, niech lepiej poprawią Węgliniec-Pieńsk. Jeździ się już tylko po jednym torze z ograniczeniem do 10 na godzinę. Pociągiem rzuca jak nie wiem, wygląda to katastrofalnie. Nasyp spływa!
Kryniczanin - 2013-07-02, 22:47

Morpheo, Coooooooo? Linia kilka lat po modernie i gorzej niż w Lipkach?
Morpheo - 2013-07-02, 22:57

To jest praktycznie "punktowe" uszkodzenie. Ale jest. Dycha na rozkazie i "ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ! USZKODZONY NASYP". To się posypało na maksa po ostatnich ulewach na Dolnym Śląsku. Zamknięcie awaryjne wisi w powietrzu.

Powtórka z rozrywki z Malczyce-Środa. Tyle, że tam zareagowano na etapie przebudowy. Póki co jest spokój.

kacperpiensk - 2013-07-02, 23:19

No to ładnie .... duże opóźnienia w Pieńsku są?
Morpheo - 2013-07-03, 00:41

Kwestia może 2-3 minut. LCS Węgliniec trzyma skomunikowania.
kacperpiensk - 2013-07-03, 00:48

Czyli normalka na tym odcinku w stronę Zgorzelca.
Tomasz K. - 2013-07-03, 09:32

kacperpiensk, WAWEL jeździ z Węglińca na Żary.
kacperpiensk - 2013-07-03, 15:24

Mój błąd ... no to jeszcze lepiej - po co elektryfikować linie na której jeżdżą same towarowe skoro można było pociągnąć drut do Zgorzelca wtedy i Impuls jeździł by na trasie Wrocław - Zgorzelec, Zgorzelec - Wrocław a nie tylko do Węglińca ...
Tomasz K. - 2013-07-03, 17:09

kacperpiensk, Żeby ktoś w Węglińcu nie stracił roboty :mrgreen:
Kryniczanin - 2013-07-03, 17:10

Tomasz K., I tak stracił :mrgreen:

Niestety przy okazji straciły też setki tysięcy potencjalnych klientów...

Tomasz K. - 2013-07-03, 17:12

Kryniczanin, Jeszcze jest WAWEL :-D
No tak, kiedyś były jeszcze SUDETY/WROCŁAWIANIN i ŚLĄZAK, osobówki Wrocław-Goerlitz....

Morpheo - 2013-09-06, 08:45

W ramach aktualizacji listy zadań Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie: „Dokumentacja przedprojektowa dla elektryfikacji linii nr 278 (E30) na odcinku Węgliniec –
Zgorzelec” przeniesiono z listy rezerwowej na podstawową.

http://www.pois.gov.pl/Ws...ji_02092013.pdf

:)

kacperpiensk - 2013-09-10, 20:11

Świetna wiadomość! Ale najpierw niech naprawią tory między Pieńskiem a Węglińcem a później elektryfikują ...
mk1992 - 2013-09-10, 20:42

Będzie elektryfikacja, będzie (teoretycznie) więcej pociągów. Będzie więcej pociągów - będzie większa presja na to, aby wyremontować torowisko.
xzielak - 2013-09-10, 22:55

Po prostu impulsy będą miały wydłużoną trase do Węglińca i na tym sie skończy dobra zabawa z elektryfikacją.

A tak w ogóle, można znaleźc na necie zdjęcie usuwiska na E-30 w okolicach Pieńska chyba...

Morpheo - 2013-09-10, 23:21

Presja, żeby wyremontować torowisko z okazji wzmożonego ruchu będzie natomiast znacznie szybciej.

Na półmetku jest remont mostu granicznego w Zgorzelcu. Po jego zakończeniu, Niemcy zamkną intensywnie użytkowany most towarowy w Bielawie Dolnej/Horce (prosta droga bez stacji pośrednich z Węglińca) i intensywny ruch towarowy - na czas wyburzenia starego i budowy nowego mostu - zostanie skierowany właśnie na Pieńsk.

Pytanie tylko, czy tym razem się uda.

Polecam stronę http://yadda.icm.edu.pl/b...-BWA1-0049-0052 i bibliografię tej pracy. Miejsce jest problematyczne od lat. Zwracam uwagę na daty:

[1] Projekt techniczny doraźnej naprawy osuwiska przy torze nr 1 w km 7.557-7.655 linii nr 278 Węgliniec - Zgorzelec, szlak Węgliniec - Pieńsk - oprac. Biuro Projektowo-Badawcze PROMOST Edmund Budka, marzec 2011.
[2] Ekspertyza dotycząca stanu technicznego linii kolejowej E 30 w km 7.557-7.650 linii nr 278 Węgliniec - Zgorzelec, szlak Węgliniec - Pieńsk - oprac. prof. inż. Andrzej Jarominiak, Warszawa, 30.11.2010.
[3] Projekt wykonawczy - zamienny. Linia kolejowa E-30, szlak Węgliniec - Pieńsk. Zabezpieczenie osuwiska w km 7.500-7.700 w torze nr 1 i 2 - PÖYRY INFRA sp. z o.o., Kraków, październik 2006.
[4] Ocena warunków geologiczno-inżynierskich na terenie linii kolejowej E-30 Węgliniec - Pieńsk w km 7+500 – 7+700 - Geopartner sp. z o.o., Kraków, lipiec 2006.
[5] Uzupełniające badania geotechniczne na szlaku kolejowym Węgliniec - Pieńsk w km 7+500 do 7+700 - Geoteko sp. z o.o., Warszawa, wrzesień 2006.
[6] Uzupełniające badania geotechniczne na szlaku kolejowym Węgliniec - Pieńsk etap I w km 7+500 do 7+700, etap II w km 7+380 do 7+455 - Geoteko sp. z o.o., Warszawa, wrzesień 2006.
[7] Przebudowa linii kolejowej E 30 na odcinku Legnica - Węgliniec - Zgorzelec - Granica Państwa oraz na odcinku Węgliniec - P.Odg. Bielawa Dolna - Granica Państwa z dostosowaniem do wymogów umów międzynarodowych AGC/AGTC wraz z nadzorem autorskim - Projekt budowlany - odwodnienie podtorza - rowy boczne kolejowe od km 6.080 do 12.500. Szlak: Węgliniec - Pieńsk od km 2.0 do km 12.5. Tom-1 - oprac. przez Centralne biuro projektowo-badawcze budownictwa kolejowego, KOLPROJEKT z Warszawy. Warszawa, 10.10.2005.

Ręce opadają...

Tomasz K. - 2013-09-14, 09:53

xzielak, No niekoniecznie na tym się skończy. Nawet jeśli, to będzie więcej pociągów do stolicy województwa. No i jeśli będzie drut, to PR być może pokuszą się o jakiegoś IR-a w Polskę, a IC-ki o wydłużenie WROCŁAWIANINA.
xzielak - 2013-09-15, 20:30

Wydłużenie Wrocławianina do Zgorzelca? To już nie lepiej skomunikować KD z TLK w Legnicy?
Maniek - 2013-09-15, 21:31

Nie, bo trzeba będzie kupować dwa oddzielne bilety, a to się nie opłaca.
xzielak - 2013-09-15, 23:06

Czyli dalej ustępujemy Warszawie. Brawo!

Gnojki za przeproszeniem muszą opracować wspólny bilet i tyle! Oni dla nas pracują, nie my dla nich.

Kryniczanin - 2014-07-04, 15:03

Elektryfikacja linii kolejowej nr 278 z unijnym wsparciem

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z CUPT umowę o dofinansowanie dla projektu „Dokumentacja przedprojektowa dla elektryfikacji linii nr 278 (E30) na odcinku Węgliniec - Zgorzelec".

Źródło i więcej:Kurier Kolejowy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group